مزایای وردپرس چیست؟

وردپرس یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت محتواست که به زبان PHP نوشته شده است و بدلیل مدیریت آسان و بهینه‌بودن آن از لحاظ ساختار سئو سایت یکی از بهترین گزینه‌ها برای طراحی وب سایت محسوب می‌شود. در این مقاله شما را با مزایای وردپرس آشنا خواهیم کرد.

رایگان بودن

دانلود سیستم مدیریت محتوای وردپرس و استفاده از آن، کاملاً مجانی است! غیر از این، افزونه‌های رایگان زیادی هم برای توسعه وردپرس وجود دارند.

قابلیت آپدیت شدن

یکی از ویژگی های بسیار کارآمد وردپرس قابلیت آپدیت شدن آن است. این بدان معنی است که WordPress همیشه در حال تغییر ویژگی ها به خصوصیات جدید و مطابق با ترند های روز و نیاز کاربر است. با به روز شدن منظم، کارایی وب سایت همواره در حال بهبود است و هر جایی که مشکل یا باگی وجود داشته باشد با این آپدیت ها بر طرف می شود.

عدم نیاز به برنامه نویسی

همانطور که پیشتر هم اشاره کردیم WordPress  نیازی به دانستن برنامه نویسی ندارد و افراد تازه کار به سادگی می توانند در آن وب سایت بسازند و در ادامه با آن کار کنند.

 

مدیریت آسان محتوا

مدیریت محتوا هرگز از این ساده‌تر نخواهد شد و شما از طریق وردپرس می‌توانید حتی بهتر از نویسنده‌ها، مدیران محتوا و غیره محتوای خود را مدیریت کنید.

درست همانطور که می‌توانید در word یک محتوا را ویرایش کنید در وب‌سایت وردپرسی خود نیز می‌توانید به همان سادگی این کار را انجام دهید.

 

همه‌گیر بودن

هر جامعه و هر کسی که علاقمند به وب‌سایت باشد می‌تواند از وردپرس استفاده کند و نیازی به دانش ویژه از قبیل نرم‌افزار اختصاصی و ابزارهای دیگر که طراحان وب‌سایت ممکن است استفاده کنند نمی‌باشد.

 

پاسخ‌گویی

اگر شما می‌خواهید وب‌سایت خود را به دستگاهی تنظیم کنید که برای بازدید‌کنندگان شما با یک تجربه فراموش نشدنی قابل دسترسی باشد، وردپرس برای شما بهترین انتخاب است و فرقی نمی‌کند که بازدیدکنندگان شما از تلفن هوشمند، رایانه لوحی و یا رایانه رومیزی برای اتصال به آن استفاده می‌کنند.

عملکرد

در حالیکه بسیاری از وب‌سایت‌های ساخته شده با HTML، تنها شامل عملکردها و قابلیت‌های اساسی هستند، وردپرس این مفهوم را با ارائه تم‌ها و پلاگین‌هایی که به راحتی وب‌سایت شما را سفارشی کرده و تجربه کاربر را بهبود می‌بخشد به سطح جدیدی برده است.

هنگامی که شما وب‌سایت خود را از طریق وردپرس راه‌اندازی می‌کنید، محدودیتی برای چگونگی استفاده از انواع پلاگین‌ها و تم‌ها وجود ندارد. با طیف وسیعی که از تم‌های مدرن و قدیمی وجود دارد تقریبا هر کسی می‌تواند وب‌سایت خود برای هر نوع کسب‌وکاری را راه‌اندازی کند.

 

قابلیت بک آپ گیری برای جلوگیری از حذف اطلاعات

با اضافه کردن افزونه WordPress Backup to Dropbox به راحتی می توانید اطلاعات تان را روی فضای ابری دراپ باکس ذخیره کنید و به صورت منظم از آن بک آپ بگیرید تا در مواقع بروز مشکل از محتواهای تان حفاظت کنید.

 

سرعت و کارایی

باور آن سخت است اما وردپرس اجازه می‌دهد تا وب‌سایت خود را تنها در یک روز بسازید و تنها نیاز به محتوا و تصویر دارد. بسیاری از افراد ممکن است با خود بگویند گزینه‌های نرم‌افزاری دیگری وجود دارد که بعضی از آن‌ها مزایای بالایی را ارائه می‌دهند. اما بهتر است بدانید که هیچ کدام از آن‌ها بیش از یک بار ارائه نمی‌شوند و هیچ کدام ارزش، انعطاف‌پذیری و کارایی روزافزون وردپرس را نخواهند داشت.

جمع بندی

در مقاله بالا مزایای وردپرس آشنا شدیم و آن را بررسی کردیم. همانطور که دیدید رایگان بودن این سرویس و در دسترس بودن آن به زبان فارسی می تواند فرصتی باشد که همین الان وب سایت تان را راه اندازی کنید و از یکی از حرفه ای ترین و محبوب ترین سرویس های مدیریت محتوای دنیا لذت ببرید.