الگوریتم پاندا چیست؟

الگوریتم پاندای گوگل برای جلوگیری از توسعه محتوای نامطلوب و ضعیف در صفحه نتایج ایجاد شد. نیاز مخاطب برای گوگل یک اولویت بسیار مهم تجاری است. گوگل همواره می‌خواهد اطلاعاتی به کاربرانش ارائه دهد که نیازهای آن‌ها را رفع کند. ارائه اطلاعات مفید، به‌روز، مستدل و علمی به کاربران چیزی است که تجارت گوگل را زنده نگه می‌دارد.

با معرفی این الگوریتم توسط گوگل، میزان رضایت کاربران از محتوای صفحه، معیاری برای سنجش کیفیت صفحات در نظر گرفته شد و این فاکتور به یک عامل اساسی برای رتبه بندی صفحات در نتایج جستجو تبدیل شد. در نتیجه ی این الگوریتم، سایت هایی که به واسطه محتوای بی کیفیت و کوتاه در معرض جریمه پاندا بودند، با تولید محتوای با کیفیت و توجه به نیاز کاربران، شروع به اصلاح صفحات قبلی خود کردند.

علت ساخت الگوریتم پاندا

الگوریتم های گوگل هر کدام با توجه به شرایط به وجود آمده اند، الگوریتم پاندا هم زمانی به وجود آمد که موضوعی با عنوان مزرعه محتوای بی کیفیت، فضای اینترنت و رضایت کاربران را تحت تاثیر قرار داد. پدیده مزارع محتوا به این شکل بود که سایت ها حجم زیادی از محتوای بی کیفیت و بی ارزش را در سایت خود منتشر می کردند تا بتوانند با حجم زیاد محتوا در گوگل، رتبه بگیرند. در نتیجه این اتفاق رضایت کاربران از گوگل به شدت پایین آمد.

مواردی که باعث حساسیت الگوریتم گوگل پاندا می شوند

  • چپاندن بیش از حد کلمات کلیدی در پیج‌ها
  • داشتن غلط‌های نگارشی و ادبی
  • محتوای تکراری
  • بی‌کیفیت بودن و نامعتبر بودن محتوا
  • تبلیغات بسیار زیاد
  • طراحی نامناسب

اگر توسط الگوریتم پاندا جریمه شدیم، چکار کنیم؟

محتوای خود را بررسی کنید: آیا محتوای تکراری یا ضعیف وجود دارد؟ اگر اینطور است آن ها را حذف کنید و محتوای منحصر بفرد و تخصصی ایجاد کنید تا برای کابرانتان مفید باشد و آن ها را به اومدن دوباره به سایتتان ترغیب کند.
ساختار بک لینک را بررسی کنید: آیا بک لینک های ضعیفی وجود دارد؟ اگر اینطور است آن ها را حذف و با بک لینک از سایت های معتبر جایگزین کنید.
درخواست نمایه‌سازی وب‌سایت: با استفاده از گوگل سرچ کنسول می‌توانید هر ماه حداکثر 500 URL برای بررسی و نمایه‌سازی مجدد ارسال کنید. این مرحله تنها باید پس از انجام بهینه سازی محتوا انجام شود. این کار باعث میشود که صفحات سایت شما زودتر ایندکس شود.
در این آموزش در مورد الگوریتم پاندا توضیح دادیم. امیدواریم این مقاله آموزشی برای شما مفید بوده باشد، در صورتی که درباره این آموزش به مشکل یا سوالی برخورد کردید، میتوانید آن را در بخش دیدگاه بیان کنید.
نتیجه گیری
تنها راهی که باعث می شود توسط این الگوریتم جریمه نشوید؛ تولید محتوا اختصاصی با کیفیت است.
امیدواریم مطالب براتون مفید بوده باشه .میتونید برای کسب اطلاعات بیشتر و طراحی سایت اختصاصی با تیم نوژن در ارتباتط باشید.