مزایای ویندوز نسبت به لینوکس

بدون شک ویندوز در تمام دنیا معروف ترین و شاید محبوب ترین سیتم عامل باشد. مایکروسافت با ساخت ویندوز تحول بزرگی در دنیای سیستم عامل ها ایجاد کرد. از این رو باید اهمیت این سیستم عامل را درک کنیم. در مقاله قبلی به برتری های لینوکس نسبت به ویندوز پرداختیم. و مقایسه ای میان دو رقیب سنتی داشتیم. امروز در این مقاله قصد داریم تا مزایای ویندوز را نیز به شما معرفی کنیم. تا بدانید که دست و پای ویندوز در مقابل لینوکس چندان هم بسته نیست. در این مقاله با وبلاگ نوژن همراه باشید.

چرا باید به جای لینوکس از ویندوز استفاده کنیم؟

بی شک هر سیستم عاملی مزایا و معایبی دارد. گفتن مزایای هر سیستم نباید باعث شود که از رقیب آن چشم پوشی کرد. ویندوز نیز از این قاعده مستثنی نیست و قطعا مزایای زیادی نسبت به لینوکس دارد. اگر به دنبال سادگی در استفاده و کاربری ساده تری هستید قطعا ویندوز بهترین گزینه برای شماست. به خصوص اگر چندان با دنیای کامپیوتر آشنا نیستید توصیه می کنیم در ابتدای امر با نسخه های مختلف ویندوز کار کنید و بعدها اگر نیازی به لینوکس داشتید به سراغ آن بروید.برای اطلاعات بیشتر در   این مقاله با نوژن همراه باشید.

1. کاربری ساده و یادگیری آسان

یکی از اصلی ترین دلایلی که ویندوز به خصوص میان کاربران خانگی به محبوبیت رسید، رابط کاربری ساده و آسان آن است. در حقیقت ویندوز آنقدر ساده است که کاربرانی که هیچ دانش کامپیوتری هم نداشته باشند می توانند با کمی وقت گذرندان به سادگی آن را یاد بگیرند. و به کاربری روزمره آن دست پیدا کنند. این آسان بودن باعث شده تا تعداد کاربران سیستم عامل محبوب مایکروسافت روز به روز بیشتر شود.

2. رایج ترین سیستم عامل دنیا

هیچ شکی وجود ندارد که ویندوز در محبوبیت و رایج بودن گوی رقابت را از تمام رقبای سنتی خود مانند لینوکس و مک دزدیده است. هر لپ تاپی را که در بازار بخواهید خریداری کنید از این سیستم عامل پشتیبانی می کند. از این رو دسترسی به آن نیز بسیار ساده است. البته این نکته را فراموش نکنید که ویندوز اصلی به صورت پولی عرضه می شود و برای داشتن آن باید اشتراک تهیه کنید.

3. پشتیبانی از نرم افزارهای کاربردی مایکروسافت

مایکروسافت از بزرگترین غول های نرم افزاری دنیا به حساب می آید. این کمپانی انواع و اقسام نرم افزارها را در بخش های مختلف تولید کرده است. که تمامی آن ها در ویندوز به سادگی پشتیبانی می شوند. نرم افزاری مانند Microsoft Office که مجموعه ای از نرم افزارهای کاربردی است به صورت اختصاصی برای این سیستم عامل بهینه شده و به سادگی و با بهترین کیفیت بر روی آن اجرا می شود.

مزایای ویندوز نسبت به لینوکس

4. اگر بازی می خواهید، ویندوز نصب کنید

گیمرهای زیادی در دنیا هستند که استفاده از سیستم های کامپیوتری برای بازی را به کنسول ها ترجیح می دهند. در صورتی که جزو این دسته از افراد هستید بهترین انتخاب برای سیستم عامل شما، ویندوز است. کلیه بازی های PC به سادگی بر روی این سیستم عامل نصب می شوند. همچنین می توانید از فروشگاه های مختلف مانند Steam و Epic بر روی این سیستم عامل محبوب استفاده کنید.

5. بروزرسانی های متعدد

ویندوز در نسخه های اخیر توجه زیادی به بروزرسانی های متعدد داشته. در واقع مایکروسافت سعی دارد کلیه بخش ها و ایرادات و اشکالت نسخه های مختلف خود را با ارائه آپدیت های پی در پی رفع کند. این مزیتی است که شاید در لینوکس هم باشد اما قطعا در ویندوز نیز کاربرد خوب و خاصی دارد. دریافت و استفاده از این بروزرسانی ها نیز می تواند به صورت کاملا خودکار و یا به صورت مدیریت شده باشد.

6. استریم محتوای صوتی و تصویری

استریم کردن در روزگار کنونی بسیار مورد علاقه کاربران است. سرویس های مختلفی نیز برای این کار وجود دارند. اما مایکروسافت در نسخه 10 OS خود این قابلیت را به سیستم عامل محبوب خود اضافه کرد. برای این کار فقط کافی است گجت‌ هايی را پيدا کنيد که از DLNA پشتيباني مي‌ کنند. گجت‌ هايی مانند ايکس باکس يا تلويزيون‌ های هوشمند.با تشکر که در این مقاله با وبلاگ نوژن همراه بودید.