شماره‌ی مجازی چیست؟

امروزه، راه‌های ارتباط اینترنتی ازطریق پلتفرم‌های پیام‌رسان‌ها مجازی و شبکه‌های اجتماعی مختلف به‌حدی فراگیر شده است که هرروزه نیاز‌های مختلفی درزمینه‌ی این سرویس‌ها مطرح می‌شود. یکی از این نیاز‌ها داشتن چندین حساب کاربریِ هم‌زمان است. کاربران زیادی هستند که تمایل ندارند اطلاعات شخصی‌ آنان، از‌جمله شماره‌ی تلفن‌همراهشان در تمام این حساب‌ها فاش شود. ازاین‌رو، برخی شرکت‌ها تصمیم گرفتند شماره‌ای مجازی ارائه دهند که وجود خارجی نداشته باشد؛ اما بسیاری از امکانات شماره‌ی تلفن واقعی را دراختیار کاربران قرار دهد.

شما با داشتن یک شماره مجازی، صاحب سیم‌کارت نمی‌شوید و می‌توانید بدون استفاده از سیم‌کارت از یک شماره مجازی استفاده کنید. این کار به این صورت انجام می‌شود که شما به یک سایت یا اپلیکیشن که شماره مجازی ارائه می‌دهد مراجعه می‌کنید و پس از دریافت شماره مجازی از آن‌ها، می‌توانید تمامی اعمال مانند پیامک و تماس را از آن سایت پیگیری کرده و انجام دهید. در بخش‌های بعدی بیشتر به کاربردها و نحوه دریافت شماره مجازی می‌پردازیم.

مزایای داشتن شماره مجازی

  •  کاهش هزینه‌های ارتباط

با توجه به اینکه هنگام استفاده از شماره مجازی برقراری ارتباط فرد در بستر اینترنت انجام می‌شود، هزینه‌های ارتباط بسیار پایین و مناسب است. این موضوع زمانی اهمیت دارد که شما از این شماره برای ارتباط با مخاطب یا مشتری خود در کشوری دیگر استفاده می‌کنید.

  •  سهولت در ساخت شماره مجازی و استفاده از آن

مهم ترین مزیت ساخت شماره مجازی، رایگان بودن و انجام آن به روشی کاملاً آسان است. با نصب یکی از اپلیکیشن‌های ساخت شماره مجازی، به راحتی می‌توانید از مزایای این سرویس استفاده کنید.

  •   حفظ حریم خصوصی و رعایت امنیت

شماره‌های مجازی امنیت و حریم خصوصی شما را به عنوان یک کاربر حفظ می‌کنند. در بیشتر وب سایت‌ها یا اپلیکیشن‌ها برای ورود کابر شماره تلفن درخواست می‌شود. در برخی از پلتفرم‌ها نمایش این اطلاعات به دیگران، حریم خصوصی کاربر را خدشه دار می‌کند. اما، با ساخت شماره مجازی وب سایت‌های کلاهبردار یا افراد هکر به راحتی نمی‌توانند حریم خصوصی افراد را زیر سؤال ببرند.

  •   افزایش اعتبار کسب و کار

افزایش اعتبار کسب و کارها با کمترین هزینه از دیگر موارد کاربرد شماره مجازی و یکی از مهم ترین مزیت های آن محسوب می‌شود. اغلب مشتریان به کسب و کارهای بین المللی راحت تر اعتماد می‌کنند؛ بنابراین شما به عنوان صاحب یک کسب و کار می‌توانید یک شماره مجازی به صورت کاملاً رایگان  بسازید. با قرار دادن این شماره روی محصول یا انتشار آت در فضای مجازی، می‌توانید ضمن معرفی کسب و کارتان به عنوان یک کسب و کار بین المللی، اعتماد مشتریان را نیز به خود جلب کنید.

  • ارتباط با افراد خارج از کشور

حتما برای شما هم حداقل یک دوست در خارج از کشور دارید که دوست دارید با آن تماس گرفته و گفت‌و‌گو کنید. باید گفت اگر این کار را با سیم‌کارتی که داخل کشور خریداری کرده‌اید انجام دهید، هزینه زیادی برای شما به بار می‌آید.

لازم به ذکر است که شماره مجازی این مشکل را برای شما حل می‌کند و شما می‌توانید با استفاده از یک شماره مجازی، هزینه بسیار کم‌تری را برای ارتباط با فردی که خارج از کشور است پرداخت کنید.

سخن پایانی

در این مقاله، هرآنچه باید برای شناخت و استفاده درست از شماره‌ی مجازی بدانید، بیان کردیم. تاکنون، کاربران بسیاری از سرویس‌های مختلف شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی شماره‌های مجازی استفاده کرده‌اند؛ اما شاید لازم باشد که تأکید کنیم استفاده از سرویس‌های رایگان برای شماره‌های مجازی ممکن است امنیتتان را به‌خطر بیندازد و بهتر است که از سرویس‌های پولی استفاده کنید.

برای خرید شماره های مجازی میتونید با پشتیبانی نوژن در ارتباط باشید.