برنامه ریزی در کلاس مجازی با افزونه مودل Scheduler

LMS یا همان سیستم مدیریت یادگیری مودل (Moodle) بدون شک بهترین ال ام اسی است که هم اکنون در دنیا یافت می شود. این سامانه قابلیت های بی نظیری برای مدیریت آموزشگاه آنلاین در اختیار شما قرار می دهد و به شما کمک می کند که دوره های مجازی خود را بهتر اداره کنید و سطح آموزش و یادگیری خود را بالا ببرید. یکی از مزایایی که مودل نسبت به باقی سیستم های مدیریت یادگیری دارد داشتن تعداد زیادی افزونه است. این افزونه ها به ما در ایجاد یک آموزشگاه آنلاین برتر کمک می کند. در این مقاله قصد داریم تا نگاهی داشته باشیم به افزونه مودل Scheduler. با استفاده از این افزونه می توانید به بهترین شکل ممکن در کلاس مجازی خود برنامه ریزی کنید. با نوژن در معرفی این افزونه همراه باشید.

افزونه مودل Scheduler چیست؟

Scheduler در مودل یک برنامه ریز جلسات چهره به چهره بین معلم و دانش آموزان است. معلمان می توانند بازه های زمانی را تنظیم کنند و دانش آموزان نیز می توانند یکی از این موارد را در Moodleانتخاب نمایند. ماژول برنامه ریز به شما کمک می کند تا جلسات را با همه دانش آموزان خود تنظیم کنید. شما دوره هایی را که در آن ها جهت جلسه با دانش آموزانتان در دسترس هستید و همچنین مدت زمان هر جلسه را مشخص می کنید. سپس دانش آموزانتان در صفحه شخصی خود قبل از حضورشان، یکی از زمان های موجود را انتخاب می نمایند. این ماژول همچنین به شما امکان ثبت حضور و غیاب و نمره دهی جلسات برای دانش آموزان را خواهد داد. به عبارت دیگر ماژول برنامه ریز به شما در تعیین وقت جلسات کلاس مجازی با دانش آموزانتان کمک می کند.

ویژگی های افزونه مودل Scheduler

این افزونه مزایای زیادی دارد. یکی از بهترین ویژگی هایی که این افزونه دارد، این است در این ماژول، برنامه ریزی گروهی نیز پشتیبانی می شود. یعنی هر فرجه زمانی می تواند چندین دانشجو را در خود جای دهد و در صورت تمایل می توان به طور همزمان جلسات را برای تمامی گروه ها تنظیم نمود اگر کلاس شما به طور منظم از مودل استفاده می کند، افزونه Scheduler برای تنظیم جلسات ملاقات با دانش آموزان کلاس شما چه به صورت فردی و چه به صورت گروهی بسیار مفید خواهد بود.

برنامه ریزی در کلاس مجازی با افزونه مودل Scheduler
تصویری از افزونه مودل Scheduler

پیشینه و نسخه های افزونه مودل Scheduler

این افزونه عمری طولانی دارد و از قدیمی های مودل به شمار می رود. با این حال در ابتدای انتشار چندان مورد اقبال کاربران واقع نشد. نسخه اولیه این پلاگین در سال 2012 منتشر شد. استفاده از این افزونه در سال 2017 اوج گرفت و سال به سال افزایش یافت. تا جایی که امروزه نزدیک به 6 هزار سایت مودل از این افزونه استفاده می کنند! آخرین نسخه آن ورژن 4.0.0 می باشد که با آخرین ورژن ال ام اس مودل نیز به خوبی هماهنگ است. این افزونه هم اکنون به صورت کاملا رایگان در وب سایت مودل قرار دارد که می توانید آن را دانلود، نصب و استفاده کنید.

چگونه می توانم افزونه مودل Scheduler را دریافت کنم؟

پلاگین های مودل افزونه هایی هستند که می توانید آن ها را روی پلتفرم moodle نصب کنید تا یک ویژگی، عملکرد یا حتی ظاهر خاصی را به مدرسه مجازی خود اضافه کنید. فقط کافیست با طراحی مودل نوژن تماس حاصل فرمایید و اطلاعات لازم را جهت نصب این افزونه بدست آورید. اگر هنوز مودلی برای آموزشگاه آنلاین خود راه اندازی نکرده اید نیز، نوژن با پلن های متنوع، کیفیت بالا و قیمتی مقرون به صرفه بهترین گزینه برای شماست.