اشتباهات رایج در خرید سرور مجازی

یکی از اصلی ترین و مهم ترین بخش ها برای راه اندازی هر کسب و کار آنلاینی، سرور آن است. در حقیقت سرور جایی است که تمامی داده ها و اطلاعات مهم شما در آن ذخیره می شود. از این رو اشتباه در خرید آن می تواند منجر به ایجاد خسارت های جبران ناپذیری به کسب و کار شما شود. امروزه بسیاری از کسب و کارها ترجیح می دهند از سرور مجازی برای خود استفاده کنند. اما متاسفانه تعداد زیادی از آن ها دانش کافی برای خرید سرور مجازی مناسب خود را ندارند. به همین دلیل اشتباهات زیادی در این پروسه تکرار می شود. در این مقاله از وبلاگ نوژن قصد داریم اشتباهات رایج در خرید سرور مجازی VPS را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

چرا باید در خرید سرور مجازی دقت کنیم؟

پیش از آن که به معرفی موردی اشتباهات رایج در خرید VPS بپردازیم، بهتر است کمی در این باره صحبت کنیم که اصلا چرا باید در خرید سرور مجازی دقت کرد؟ مگر چه اهمیتی دارد که کسب و کار ما بر روی چه نوع سروری بنا شود؟ همانطور که در ابتدا و در مقدمه مقاله خدمت شما عرض کردیم، سرور قلب و مغز هر کسب و کار آنلاین است. تمام فایل‌ ها، کدها و داده‌ های وب‌ سایت شما در آن ذخیره می‌ شود. از این رو باید در خرید آن دقت زیادی به خرج داد. شاید یک اشتباه ساده بتواند وب سایت شما را با اختلال مواجه کند. قاعدتا این اختلال می تواند تاثیری منفی و مخرب بر وب سایت و کسب و کار شما بگذارد. حال که اهمیت این موضوع را درک کردید، بهتر است اشتباه رایج در خرید سرور مجازی VPS را به شما معرفی کنیم.

۱. استفاده از سرور مجازی رایگان به جای خرید آن

بسیاری معتقدند پیش از شروع کسب و کاری و اطمینان از رونق آن، نباید خرج زیادی برای آن کرد. از این رو پیشنهاد می کنند که به جای خرید سرور مجازی از سرورهای مجازی رایگان استفاده کنید. اما باید بدانید که پلن های رایگان به این دلیل از شما مبلغی نمی گیرند که منابعی که در اختیار شما قرار می دهند بسیار محدود است مهلت استفاده از آن نیز کوتاه است. همین مسئله می تواند تاثیر بسیار بد و مخربی بر روی جایگاه سایت شما بگذارد. نکته منفی دیگر سرویس های رایگان، آپتایم بسیار پایین آن ها است. نکته ای که مستقیما بر روی رضایت کاربران از سایت شما اثر می گذارد و اگر نتواند کاربران را راضی کند، سایت شما به مرور زمان به حاشیه رانده می شود. عدم تعهد و نبود پشتیبانی نیز از دیگر معایب این سرویس ها است که توصیه اکید داریم به هیچ وجه به سراغ سرور مجازی رایگان نروید.

اشتباهات رایج در خرید سرور مجازی...

۲. خرید پلن بدون پشتیبانی بخاطر هزینه کمتر

مسئله ای که در خصوص سرویس های میزبانی مانند هاست و سرور از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، پشتیبانی ارائه دهنده از آن ها به صورت بیست و چهار ساعت شبانه روز است. متاسفانه برخی از شرکت های ارائه دهنده توجه ای به این بخش ندارند و کلا پشتیبانی را حذف می کنند. در عوض قیمت پلن های خود را کاهش می دهند تا خریداران را به سرویس های خود جلب کنند. اما خرید سرور مجازی بدون پشتیبانی، یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که می توانید در حق وب سایت خود بکنید. چرا که اگر مشکلی برای سرور شما پیش بیاید باید خودتان آن را رفع کنید و اگر دانش کافی نداشته باشید، متحمل هزینه های زیادی خواهید شد.

3.بی توجهی به منابع مورد نیاز

یکی از رایج ترین اشتباهات به خصوص در میان افرادی که تجربه و دانش کافی در حوزه سرور ندارند، بی توجهی به منابع مورد نیاز است. این افراد بدون توجه به نیازهای کسب و کار و وب سایت خود، نسبت به خرید سرور مجازی VPS اقدام می کنند. بهترین کار این است که پیش از خرید، تمامی نیازهای خود را بررسی کنید. ممکن است سروری که خریداری می کند، بیش از نیاز شما منابع داشته باشد. گاها نیز ممکن است، میزان منابع خریداری شده آنقدر کم باشد که به هیچ عنوان از پس نیازهای شما بر نیاید. اگر نمی دانید که وب سایت شما به چه میزانی از منابع نیاز دارد، باید با افراد متخصص در این حوزه و یا کارشناسان فروش، مشورت کنید.

۴. انتخاب اشتباه نوع سرور مجازی

اگر تخصص کافی در انتخاب نوع سرور مجازی را ندارید، باید تحقیق کنید. هرچند بهتر است با افراد متخصص مشورت کنید. اگر اشتباه کنید، در هزینه ها و عملکرد شما تاثیرات بخصوصی خواهد گذاشت. سرورهای مدیریت‌ شده معمولا گران‌ تر از پلن‌ های مدیریت‌ نشده هستند. بنابراین اگر با سرور مجازی و تنظمیات آشنایی کامل دارید، بهتر است به منظور صرفه‌ جویی در هزینه‌ های خود از سرویس مدیریت‌ نشده استفاده کنید. اما اگر دانش کافی در مدیریت سرورهای خود ندارید، بهتر است که از سرویس های مدیریت شده استفاده کنید. همچنین سرور مجازی مدیریت شده، معمولا پشتیبانی بهتری ارائه می دهد.

اشتباهات رایج در خرید سرور مجازی...

۵. گرانی دلیلی بر بهتر بودن نیست

یکی از تفکرات اشتباه که متاسفانه در میان ما ایرانیان وجود دارد این است که هر چه گران تر بهتر. اما این قضیه به هیچ عنوان در سرورهای مجازی واقعیت ندارد. متاسفانه برخی از شرکت ها پلن های خود را با قیمت های گزافی به مشتریان عرضه می کنند. و دلایل بی فایده ای برای این گرانی به مشتریان ناآگاه معرفی می کنند. بهتر است پیش از صرف هزینه و خرید سرورهای گران، تحقیق و بررسی کنید و قیمت های شرکت های مختلف را باهم مقایسه کنید. انتخاب مقرون به صرفه ترین پلن در کنار بهترین عملکردی که ارائه می دهد، معقولانه ترین انتخاب شماست. در هنگام انتخاب VPS باید به نیازهای وب‌ سایت و بودجه خود توجه کنید. از این رو نباید بی‌ دلیل به دنبال پلن‌ های بیش از حد گران بروید.

جمع بندی

به طور کلی، VPS یکی از بهترین گزینه‌ ها برای نگهداری وب‌ سایت‌ ها و برنامه‌ های کاربردی‌ تان است. با توجه به هزینه‌ های کمتر، مقیاس‌پذیری، قابلیت دسترسی، امنیت، آسانی استفاده و پشتیبانی، می‌ توانید به راحتی بهترین راه‌ حل را برای نیازهای خود انتخاب کنید. نوژن ارائه دهنده سرور مجازی آماده همکاری با شما می باشد. قیمت مقرون به صرفه، امنیت بالا، سرعت و پهنای باند بالا و… از مزایای سرورهای تهران سرور است. همچنین امکان تغییر در کانفیگ ها بنا بر درخواست مشتری امکان پذیر است. در صورت تمایل به خرید سرور مجازی از نوژن، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید .